Asi není třeba říkat, že jakákoliv firma je původně založena za účelem zisku. K tomu je však třeba, abychom získávali stále nové zákazníky, a navíc si udrželi ty staré. K tomu slouží nejrůznější metody propagace, z nichž nejznámější mezi širokou veřejností je reklama, především ta televizní. Ovšem není ani zdaleka jediná.
Především malé a střední podniky využívají mimo jiné také metodiku SEO, tedy optimalizaci webových stránek firmy pro vyhledávače. Cílem je zvýšení návštěvnosti webu. Každý z těchto návštěvníků je totiž potenciálním zákazníkem. A čím více jich je, tím je větší pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí, zvláště pokud daná firma provozuje zároveň e-shop.
Avšak je zde jeden problém: internetových vyhledávačů je spousta, od těch nejpoužívanějších až po ty obskurní. Skutečně bude tato metodika fungovat na všechny? Je samozřejmě jasné, že čím je daný vyhledávač používanější, tím je důležitější, aby na něj tato metodika působila.
Proto není třeba říkat, že jednou z nejdůležitějších věcí je, aby byl ovlivněn vyhledávač Google SEO metodikou. Ten je totiž tím celosvětově nejvyužívanějším. Jak to ale zařídit? Přeci jen, každý používá poněkud jiné algoritmy, což je také důvodem, proč se jejich výsledky vyhledávání liší.
Je tedy potřeba, aby firmy, které tuto metodiku poskytují, si byly této skutečnosti vědomy a přizpůsobily své metody tomu, aby dosáhly co nejlepších výsledků. To také znamená, že musí vědět, jaké algoritmy který vyhledávač využívá, především tedy ty nejpoužívanější, a tomu úpravu internetových stránek přizpůsobit.
I z tohoto důvodu není možné, aby tuto metodiku praktikovala firma sama, pokud se tedy některý z jejích zaměstnanců v této problematice nevyzná, což bývá pravidlem. Odborník však dokáže, aby se internetové stránky firmy zobrazovaly na předních místech v seznamu výsledků, a to především právě u těch nejpoužívanějších. A to je to nejdůležitější, pokud chceme, aby měla úspěch.