Víte, co taková práce obnáší? Mezi lidmi má poměrně dost špatnou reputaci. Vezměte si to z vlastní zkušenosti, co děláte, když vám volá cizí číslo? Většina lidí ho ani nezvedne z obavy, že volá nějaký otravný telefonní prodejce, který se mu bude snažit něco vnutit.
I taková může být práce v call centru. Říká se jí aktivní linka, a to z toho důvodu, že vy aktivně voláte lidem. Nemusí to být vždy jen z důvodu prodeje, ale většina aktivních linek funguje právě na tomto principu. A to i tak, že čím více prodejů máte, tím více si vyděláte. Což je na jednu stranu dobré. Můžete si svou šikovností vydělat velké peníze. Aktivní linka se ale může týkat třeba dotazníkových průzkumů nebo domlouvání obchodních schůzek.
Opakem jsou pasivní linky. Vy nikomu nevoláte ale naopak, čekáte, až klient zavolá vás. Tímto způsobem fungují třeba infolinky nebo zákaznické linky různých firem. Hodně pracovníků call center udává, že tato práce je méně psychicky náročná. Bývá ale o trochu méně finančně ohodnocená. Výhodou práce v call centru je, že není vůbec fyzicky namáhavá. Ale je namáhavá psychicky.
Nepředstavujte si to tak, že na vás bude každý klient křičet a proklínat vás. Ale čas od času se najde takový, který si na vás bude chtít schladit vztek. Musíte se naučit obrnit trpělivostí a nenechat se vyprovokovat k zpětnému útoku. Většina klientů ale bývá příjemných a pokud jim budete umět poradit a vyřešit jejich problém, ještě vám rádi poděkují. Je to práce různorodá, která vám dá do budoucna hodně zkušeností. Naučíte se chránit před stresem, výborně komunikovat a nebrat si některé věci tak moc k srdci. Navíc, z operátora call centra se můžete vypracovat i na jiné pozice. Třeba operátoři v bankovním sektoru často po nějaké době přecházejí přímo do bank jako bankovní poradci, kde jednají již s klienty přímo a jejich zkušenosti jsou pro ně k nezaplacení.